Buďte úspěšní díky tomu, co vás baví

Scj CrNezařazené Buďte úspěšní díky tomu, co vás baví
0 Comments

Je neuvěřitelné, jak se z obyčejného startupu může stát kultovní značka známá po celém světě. Internetový obchod Footshop vznikl díky Peteru Hajdučkovi v roce 2011 jako součást jeho bakalářské práce. Ani jeho samotného by ale vůbec nenapadlo, že se stane tak úspěšným a jeho tenisky budou kupovat lidé nejen z Čech, ale také v zahraničí.

látková houpačka

Již na začátku věřil, že projekt bude životaschopný, ale prvotním cílem bylo mít malý podnik s pár kolegy a hlavně dělat to, co ho baví. To je důležité pro každé podnikání. Když budete dělat věci, které vás na sto procent nenaplňují, nevydržíte u toho dlouho a rozhodně tomu nedáte všechno ze sebe.

prodej tenisek

Tenisky pro všechny

Footshop prodává tenisky od známých značek jako je Adidas, Converse, Vans či Nike. Úžasné je, že všechny tyto značky jsou již dlouho zavedené, ale i přesto je tato společnost mezi lidmi velmi populární. Jak se Hajdučkovi podařilo prorazit na trhu, který se zdál už předtím plný a funkční?

 

Klíčem úspěšnosti Footshopu je internet. Prostřednictvím online obchodu prodává až 80 procent produktů v Čechách a až 100 procent produktů v zahraničí. Už na začátku spustil web v češtině a zároveň ho přeložil do slovenštiny. Nejdřív si to neuvědomil, ale postupem času si uvědomil velkou příležitost, kterou má překlad webu do cizích jazyků a vstup na zahraniční trh.

 

Rychlý růst a správný marketing

Většina firem sleduje konkurenci. Peter Hajduček ale ne. Největší konkurencí a ohrožením jsou podle něj oni sami. Je to logické, protože pokud opominete některou část obchodování, ublížíte si sami. Proto se místo jiných společností více soustředí na vlastní IT, management a strukturu podniku.

sportovní obuv na skateboard

A evidentně to funguje. Tržby roku 2018 překonaly ty z roku 2017 o neuvěřitelných 50 procent. Neobávají se ani budoucnosti. Jejich cílovými zákazníky jsou totiž mladí lidé žijící ve městech. A ti zajisté tenisky jen tak nosit nepřestanou. Originální obuv je nyní velkým trendem, který se v následujících letech pravděpodobně nezmění.